Zwemvijvers

Ridderkerk wordt omringd door water. De Waal, de Noord en de vele vijvers en sloten. Ridderkerk wordt in de zomermaanden een natuurlijk zwemparadijs, met naast het zwembad de Fakkel ook genoeg plekken om te zwemmen te midden van de prachtige natuurlijke omgeving.

Vijver Oosterpark

In het Oosterpark ligt de Zwemvijver Oosterpark. Dit is een perfecte plek om op warme dagen een verfrissende duik te nemen. In de zomer wordt het water minimaal eens per twee weken gecontroleerd op de kwaliteit. Als dit onvoldoende is wordt dit met waarschuwingsborden aangegeven.

Zwemplas Woude

Zwemplas Woude is in Slikkerveer aan de Industrieweg. Het is een klein maar fijn strandje.

Het Waaltje (Surfbocht)

De officiƫle aanduiding van deze zwemplek is de Waalboezem Surfbocht, maar iedereen kent het als de Surfbocht het of Waaltje. De Surfbocht heeft in tegenstelling tot andere zwemlocaties geen zandstrand maar een kade waar vanaf je een plons in het water kunt nemen. De Theetuin verhuurt fluiterboten en sloepjes om heerlijk over de waal te varen. In de zomer wordt het water minimaal eens per twee weken gecontroleerd op de kwaliteit. Als dit onvoldoende is wordt dit met waarschuwingsborden aangegeven.

Ridderkerk’s categorieĆ«n